Cum şi ce să mănânci ca să nu te îngraşi, să scapi de celulită şi să arăţi fabulos. Lista mea de alimente

Obiceiuri alimentare sănătoase pentru toată lumea. Deci şi pentru bărbaţi

Din cauza celulitei din titlu, articolul poate părea adresat doar femeilor. Nu este. Femeile doar au o problemă în plus. Tonusul, aspectul pielii dar, mai ales, depozitele de grăsime pe burtă, şolduri, coapse sunt probleme general valabile. Cu mult sport, le rezolvi. Chiar dacă faci mişcare, e mai uşor să ajungi la rezultatele dorite dacă mănânci ce trebuie. Iar dacă eşti sedentar, PRIMUL lucru pe care poţi să-l faci pentru tine este să începi să mănânci cât mai curat. Grăsimea nu este doar o problemă estetică. Ea nu se depune doar sub piele. Un om gras are straturi de grăsime şi în jurul organelor, lucru care le afectează funcţionarea. Problemă pe care nu o poţi compensa cu o personalitate răvăşitoare.

GRASIME

sursa: return2health.net

Principiile unei diete sănătoase

Nu vorbesc aici despre mâncat bio. Ci de o dietă din care să elimini otrăvurile. Pentru că sunt obiceiuri alimentare care, oricât de gustoase ar fi, sunt adevărate otrăvuri, pe termen lung. Principiile pe care le urmez eu:

  • Fără prăjeli – grătar, fiert, cuptor dar FĂRĂ ULEI sau, în unele cazuri, puţin ulei dar nu de floarea soarelui (detalii în listă)
  • Fără fast food şi ronţănele de orice fel
  • Mâncat cât mai simplu şi curat – fără garnituri şi sosuri de orice fel.  Folosiţi condimente simple vegetale şi muştar iar la friptură puteţi adăuga o salată sau garnitură de legume crude, la grătar sau în alte variante ce nu implică prăjirea. Posibilităţile sunt nelimitate
  • Fără pâine şi făinoase. Doar din cereale integrale (făină integrală), niciodată seara şi cu măsură. Nu, nu sunt adepta eliminării totale a niciunui element, deci nici a carbohidraţilor
  • Fără sucuri îmbuteliate şi DELOC cele carbogazoase. Încercaţi, pe cât posibil, să vă preparaţi singuri sucurile din fructe şi legume. Pentru că e greu să te cari după tine cu sucul de acasă, beţi din cele îmbuteliate cu măsură. Luaţi-le în calcul ca pe mâncare. Le beţi pentru gust. Setea nu o potoleşte decât apa. Aşadar…
  • Multă apă
  • Încercaţi, pe cât posibil, să vă potoliţi nevoia de dulce cu fructe, pe care, însă, să le mâncaţi în prima parte a zilei, fără să le amestecaţi cu alte alimente. Adică să fie micul dejun sau gustare, la distanţă de 2 ore faţă de masă.
  • Fără zahăt rafinat. Înlocuiţi-l cu zahăr brun sau alţi îndulcitori naturali. Naturali fiind cuvântul cheie. Sunt total împotriva îndulcitorilor sintetici. Mai bine zahăr.
  • Măsură, măsură, măsură. E cuvântul cheie. Nu vă refuzaţi plăcerile (da, mă refer la dulciuri), dar fiţi maturi: nu e nevoie să mâncaţi o găleată întreagă de îngheţată ca să vă satisfaceţi pofta. Şi nu, nu cred că aveţi pofte în fiecare zi.
  • Fără ceaiuri, prafuri, pastile, batoane şi alte „reţete minune” de slăbit. Nu vor face decât să vă dea organismul peste cap. În cel mai bun caz, doar vă veţi îngrăşa la loc. Cel mai probabil vă veţi trezi, pe termen lung, cu mai multe kg în plus şi cu nişte probleme noi de sănătate, pe deasupra.
  • Sare cu măsură

Şi acum lista mea

DSCF8151

1. Carne

Orice fel de carne slabă. Puteţi mânca inclusiv porc, dar muşchi nu ceafă. Puiul, de preferinţă piept şi fără piele, curcan, vită, vânat etc

2. Peşte, creveţi, fructe de mare, sushi

Aici posibilităţile sunt nelimitate. În cazul tonului, sardinelor etc la conservă, în niciun caz cele în ulei.

3. Ouă

De orice fel. Mai sănătoase, însă, sunt cele de prepeliţă.

4. Legume şi salată

Aici, în principiu, nu prea sunt restricţii. Mai ales în cazul celor verzi. Şi nici limite.  O listă cu cele mai indicate: salată verde şi toate variaţiunile pe temă, brocolli, asparagus, păstăi (mazăre, fasole), mazăre  proaspătă nu la conservă, spanac, varză roşie şi albă, de Bruxelles, Kalle şi orice altă variantă mai există pe planetă, ţelină, castraveţi, conopidă, morcovi, vinete (de preferat nu cu ulei sau nu de floarea soarelui. Există o mulţime de alternative: de măsline, de şofran, cânepă etc. Precizarea o fac pentru orice tip de mâncare), roşii, ceapă, usturoi, dovleac, avocado, ciuperci, zucchini, praz, ardei iuţi şi graşi

5. Cartofi doar dulci, orez brun şi năut

6. Fructe

Cu restricţiile menţionate mai sus, cam orice fruct dar iată şi preferatele mele, pentru beneficiile pe care le-am descris în articolul despre celulită: banane, mere, kiwi, piersici, fructe de pădure de orice fel, căpşuni, ananas, lămâi, lămâi verzi

7. Gustări

Nuci crude de toate felurile (miez de nucă, alune, arahide, caju, migdale, nuci braziliene) – atenţie la măsură, însă. Sunt bombe calorice.

8. Lactate

Mănânc orice fel de produse lactate fără grăsime sau cu conţinut scăzut de grăsime (NON FAT sau LOW FAT): Ricotta, brânză, iaurt, lapte, smântână. Atenţie, însă, la combinaţii. Doar cu legume.

9. Băuturi

Sucuri preparate în casă, ceai şi ice tea. Şi, bineînţeles, apă 🙂

Spre deosebire de alții care scriu articole de gen, precizez că nu sunt nutriționist. Tot ce v-am prezentat e rodul a ani buni de documentare experiență personală. Acum, depinde de fiecare cum își construiește dieta, în funcție de nevoi (efort, program etc). Dar aici aveți principiile de bază pe care puteți construi. Și, era să uit, ultima masă sa fie cu minimum 4 ore înainte de culcare.

 

8 gânduri despre “Cum şi ce să mănânci ca să nu te îngraşi, să scapi de celulită şi să arăţi fabulos. Lista mea de alimente

  1. Iarasi felicitari. Esti o adevarata nutritionista. Ca sa razi putin. Am fost 3 saptamani in Japonia. Tot acest timp mi-a fost foame. Pentruca nu gaseam paine ! Ei sunt cu orezul. Eu daca nu mananc paine nu ma satur. Si totusi acolo „stomacul” meu a fost ca ceasul. Si inca : ei mananca absolut tot ce este comestibil in jurul lor, adica in ocean. Si nu am vazut oameni obezi. Eu nu am avut probleme nici cu painea. Am 1,82 si 65 Kg ca m-am ingrasat de cand nu mai fumez. Mult succes in continuare. Apreciez ce tenace esti. Sincer cu mult respect.

    Apreciază

    • Exact!! La partea cu japonezii. Eu una sunt disperata dupa sushi. Nu mai vorbim de beneficiile pentru piele. Altfel, eu sunt pe invers: pâinea mi se pare ceva inutil care ma împiedica sa mănânc mai multa mâncare gustoasa :)) Multumesc inca o data pentru laude.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s