Cum să faci şpagatul şi alte nebunii. Adică să-ţi măreşti flexibilitatea. Nici n-ai idee la ce-o să te ajute

 

Să vorbim puţin despre flexibilitate.

STAND MAINI

Cu siguranţă v-aţi uitat cu admiraţie, sau cu invidie :), ori aţi dat like la o poză cu cineva făcând şpagatul, sfoara, podul etc. Ca să nu mai vorbim despre contorsionişti… V-aţi gândit imediat că persoana respectivă este foarte flexibilă. Foarte corect. Cum pot, însă, persoanele respective să facă lucrurile alea?

Citind şi discutând, am constatat că este foarte răspândită ideea că flexibilitatea este ceva cu care te naşti. Fals. Este adevărat că ea depinde şi de anumite caracteristici anatomice dar asta înseamnă doar că unii oameni, nativ, sunt mai flexibili decât alţii. Dar purul adevăr este că flexibilitatea se dobândeşte prin antrenament. Desigur, odată cu vârsta, tendinţa naturală e de a pierde din flexibilitate dar, prin antrenamente constante, nu se va întâmpla asta.

Dacă n-am reuşit până acum să fac şpagatul/sfoara, mai am vreo şansă să-mi iasă vreodată?

Absolut! Susţin cu tărie că DA! Iar eu sunt exemplul viu că se poate. Am făcut prima dată în viaţa mea şpagatul la 32 de ani. Când eram mică, îmi ieşea sfoara dar nu şpagatul, deşi este mai uşor de făcut. Cu antrenament şi voinţă, poţi face ORICE! Sunt convinsă de asta. Măcar până la un anumit nivel, dacă nu variantele mai complicate ale acestor exerciţii.

SPAGAT FATA

 

Există persoane care genetic nu pot să facă sfoara?

Există posibilitatea unei anomalii genetice în construcţia articulaţiei şoldului, coxa profunda. Capătul femurului se prinde în articulaţie într-un locaş rotunjit numit acetabulum. Atunci când acest locaş este prea adânc, anomalia se numeşte coxa profunda şi împiedică mişcarea normală a piciorului în articulaţie. Este, însă, o afecţiune extrem de rară.

Test pentru sfoara

Thomas Kurz, în cartea „Stretching Scientifically: A Guide to Flexibility Training”, spune că, dacă poţi să faci ca-n poza de mai jos cu fiecare picior, nu ai niciun motiv să nu poţi reuşi să faci şi cu ambele, simultan, pe podea. Adică sfoara. Ai grijă ca, atunci când faci testul, piciorul ridicat să fie în aceeaşi linie cu şoldurile. (sursa foto şi info: http://www.stadion.com/misconceptions-on-stretching-and-flexibility-and-the-method-of-testing-your-potential-to-do-a-side-split/)

side-split-test

Deci ce trebuie să fac? Stretching

Adică exerciţii de flexibilitate. Este plin internetul de ele. Toate sunt bune şi toate te vor ajuta. Voi reveni şi eu cu un articol cu exemple. Atenţie, însă, stretching-ul nu este încălzire. Ba dimpotrivă, trebuie să fii foarte bine încălzit când te apuci de exerciţiile stretching. Aşa că trebuie să le faci DUPĂ antrenament.

Nimic nu se obţine fără muncă

Nici să nu deschizi articole de genul: fă sfoara/şpagatul într-o săptămână, o zi, o oră. Nici chiar într-o lună, dacă mai ai şi alte preocupări în viaţă. Obţinerea flexibilităţii este un proces lung care necesită răbdare, muncă şi perseverenţă. Fă un antrenament de stretching de 15 min în fiecare zi. Măcar unul. Dar în FIECARE zi. Dar nu exagera! Te opreşti la prima durere acută! Te poţi accidenta şi vei pierde toate progresele făcute. Sfatul meu este să nu te concentrezi la cât mai ai până „ajungi jos”. Bucură-te de lucrurile pe care le faci şi, într-o zi, te vei trezi că faci şpagatul/sfoara. Apoi continuă să faci exerciţii pentru că flexibilitatea se întreţine. Odată obţinută nu e a ta până mori.

SPAGAT LATERAL

Flexibilitatea îmbunătăţeşte sexul

Uite un motiv bun, în caz că nu aveai deja unul 🙂

 

3 gânduri despre “Cum să faci şpagatul şi alte nebunii. Adică să-ţi măreşti flexibilitatea. Nici n-ai idee la ce-o să te ajute

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s